Kromě výběru správné nemovitosti je pro spokojené bydlení důležité mít i dobré sousedy. Ať už bydlíte v bytě nebo v domě, mít dobré sousedy je k nezaplacení. Vždyť hluční nebo problémoví sousedé mohou vážně poškodit vztahy a ovlivnit kvalitu bydlení a života jako takového. Zvláště pokud bydlíte v bytovém domě, kde se sousedům a jejich zvykům nelze tak snadno vyhnout. Dá se s tím něco dělat?
Pokud nepomáhá domlouvání, ani pomoc policie nebo právní kroky, existuje ještě jeden způsob, jak se vypořádat s neukázněnými sousedy v bytovém domě. Jedná se o návrh na nařízení prodeje bytu nebo nebytového prostoru, kdy soud může rozhodnout o nařízení prodeje. Toho lze využít právě v případě, že neukázněný soused omezuje nebo brání ostatním vlastníkům ve výkonu jejich vlastnických práv. Přesněji řečeno pokud některý z vlastníků své povinnosti porušuje „způsobem podstatně omezujícím nebo znemožňujícím výkon práv ostatních vlastníků jednotek“, i přesto, že mu byla podána žádost ze strany společenství vlastníků jednotek.
Návrh na nucený prodej bytu však musí podat pouze společenství vlastníků jednotek, nikoli pouze jednotlivý bytový vlastník, kterému neukázněný soused znepříjemňuje život. Je však třeba počítat s tím, že k tomu, aby bylo možné u soudu prokázat, že soused skutečně způsobil problémy, které ovlivnily stav vašeho bydlení, bude nutný výslech více vlastníků bytů.
Často však není problémem sám pronajímatel, ale nájemník, který v dané nemovitosti bydlí. Dotčení sousedé se zpravidla nejprve obracejí na vlastníka bytu, ale pokud kroky učiněné vlastníkem nevedou k nápravě, je možné požádat i o prodej nemovitosti, a to právě z důvodu nevhodných nájemníků.
Pokud se potýkáte s problémy se sousedy, snažte se nejprve podniknout kroky, které by mohly vést k nápravě vztahů nebo chování, a možnost podání návrhu na nařízení prodeje nemovitosti zvolte až jako poslední možnost, když už není jiná možnost.
Autor
Mgr. Jiří Hrdina, AAA Byty.cz
Když jsem v roce 1991 začínal se studiem Fakulty tělesné výchovy a sportu a toužil se stát profesionálním fotbalovým trenérem, vůbec mne nenapadlo, že hned po absolvování studia nastoupím do novin, kde strávím na různých pozicích v MF DNES a týdeníku Sedmička krásných šestnáct let. Ale čeho je moc, toho je příliš, a tak jsem se v roce 2011 zásluhou svého kamaráda objevil v touze vyzkoušet si něco úplně jiného v realitní branži. Nebudu se zde chlubit tím, že se mi během dvou let podařilo stát se nejlepším obchodníkem Jihomoravského kraje v jedné z největších tuzemských realitních kanceláří RK Sting, na to jsem příliš skromný. A že jsem se po přestupu k současné značce AAABYTY.CZ stal jedním ze dvou nejlepších obchodníků společnosti v celé republice a v roce 2020 jsem skončil třetí v celostátní soutěži Realiťák roku za okres Brno-venkov? Takových už jistě bylo taky.
Proto mi dovolte jen suše dodat, že jsem si před časem od svého "chlebodárce" koupil franšízu AAABYTY.CZ, abych pod jeho vlajkou fungoval na základě svých vlastních principů, které vyznávám, ctím a o kterých měla příležitost se přesvědčit spousta mých klientů. A věřím, že ke všeobecné spokojenosti.
Jaké tyto principy jsou? Nechejte se přesvědčit sami. Stačí, abyste mi do prodeje dali Vaši nemovitost. Každopádně můžu prozradit, že práce realitního makléře mě skutečně (až neskutečně) baví a snažím se ji odvádět na špičkové úrovni. Tam, kde to pomůže, točím video prohlídky, využívám profesionálního fotografa, zajišťuji Home Staging, pracuji na sociálních sítích, využívám i umělou inteligenci... vše s jasným cílem. Prodat vaši nemovitost za co nejvyšší cenu k vaší plné spokojenosti.
Proč vznikly tyto stránky?
Abych zde prezentoval, že když dva dělají totéž, nikdy to není totéž. Je všeobecně známo, že rozdíl mezi makléři je řekněme nemalý. Prosím, přečtěte si mé tipy a články. Věřím, že vám tyto informace pomohou v rozhodování a že si pro prodej nemovitosti zvolíte tu správnou cestu.
Za každým prodejem nemovitosti se totiž skrývá lidský příběh. A to je důvod, proč by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Ani prodávající, ani makléř.
Záleží mi na odvedení špičkové práce a na spokojenosti klienta. A dbám na své dobré jméno a pověst. Za mě pak hovoří reference spokojených klientů.
Pokud jste dočetli až sem, máte můj obdiv a děkuji Vám. Pokud Vás cokoliv dalšího zajímá, neváhejte mě kontaktovat. Rád se s Vámi sejdu u kávy.