14
2 2018
3 největší podfuky realitních makléřů
Pojďme být upřímní. V každém oboru se najdou poctivci i nepoctivci. Ať už si jdete koupit auto, jedete na dovolenou, nebo prodáváte nemovitost.
Úkolem těch, kteří pracují především pro klienta je, informovat o všech možných nástrahách.
Tady jsou 3 nejčastějších nekalé praktiky z realitního oboru.
- Koupím byt v této lokalitě
Už roky známý trik, kdy narazíte na letáček či inzerát tohoto typu. Zavoláte zájemci a až během schůzky se dozvíte, že se jedná o makléře. Že je to nepoctivý způsob práce je naprosto zřejmé.
- Já na to mám kupce
To už je dnes klasická otřepaná fráze. Používá se především proto, že na takový argument majitelé rádi „slyší“. Skutečnost je ale taková, že je to jen způsob, jak se dostat až k vám domů.
- Nereálná cena
Mnoho realitních makléřů slíbí či odkývá majiteli nereálnou cenu za prodej. Důvod je prostý, tímto slibem naláká majitele k podpisu exkluzivní smlouvy a pak už ho jen manipuluje ke snížení ceny.
Setkáte-li se s podobnou praktikou, doporučuji ihned schůzku ukončit. Stejně, jako když se otočíte na patě v autobazaru, u kterého se vám něco nepozdává.
Je nutné ale dodat, že na nepoctivé chování narazíte i v případě, že se rozhodnete prodávat nemovitost sami. Dnes již existují internetové portály, kam si můžete zadat svůj inzerát. Problém je v tom, že za jejich „zprostředkování“ nenesou žádnou zodpovědnost a vy můžete svou neznalostí oboru udělat chybu a přijít o velké peníze. A oni vám nepomůžou.
Jak se tedy na tom realitním trhu orientovat? Stejně, jako na každém jiném. Potřebujete dobře prodat nemovitost, auto…?
- Zeptejte se svých známých na zkušenosti.
- Hledejte na internetu a zjišťujte si informace.
- Nevěřte nereálným slibům a nedůvěryhodným reklamám.
Prostě jen jednoduše používejte selský rozum. A ptejte se. Pokud to s vámi někdo myslí dobře, rád se s vámi sejde a poradí. Až pak se rozhodněte a udělejte první krok.
Máte dotaz? Zeptejte se mě.
Autor
Mgr. Jiří Hrdina, AAA Byty.cz
Když jsem v roce 1991 začínal se studiem Fakulty tělesné výchovy a sportu a toužil se stát profesionálním fotbalovým trenérem, vůbec mne nenapadlo, že hned po absolvování studia nastoupím do novin, kde strávím na různých pozicích v MF DNES a týdeníku Sedmička krásných šestnáct let. Ale čeho je moc, toho je příliš, a tak jsem se v roce 2011 zásluhou svého kamaráda objevil v touze vyzkoušet si něco úplně jiného v realitní branži. Nebudu se zde chlubit tím, že se mi během dvou let podařilo stát se nejlepším obchodníkem Jihomoravského kraje v jedné z největších tuzemských realitních kanceláří RK Sting, na to jsem příliš skromný. A že jsem se po přestupu k současné značce AAABYTY.CZ stal jedním ze dvou nejlepších obchodníků společnosti v celé republice a v roce 2020 jsem skončil třetí v celostátní soutěži Realiťák roku za okres Brno-venkov? Takových už jistě bylo taky.
Proto mi dovolte jen suše dodat, že jsem si před časem od svého "chlebodárce" koupil franšízu AAABYTY.CZ, abych pod jeho vlajkou fungoval na základě svých vlastních principů, které vyznávám, ctím a o kterých měla příležitost se přesvědčit spousta mých klientů. A věřím, že ke všeobecné spokojenosti.
Jaké tyto principy jsou? Nechejte se přesvědčit sami. Stačí, abyste mi do prodeje dali Vaši nemovitost. Každopádně můžu prozradit, že práce realitního makléře mě skutečně (až neskutečně) baví a snažím se ji odvádět na špičkové úrovni. Tam, kde to pomůže, točím video prohlídky, využívám profesionálního fotografa, zajišťuji Home Staging, pracuji na sociálních sítích, využívám i umělou inteligenci... vše s jasným cílem. Prodat vaši nemovitost za co nejvyšší cenu k vaší plné spokojenosti.
Proč vznikly tyto stránky?
Abych zde prezentoval, že když dva dělají totéž, nikdy to není totéž. Je všeobecně známo, že rozdíl mezi makléři je řekněme nemalý. Prosím, přečtěte si mé tipy a články. Věřím, že vám tyto informace pomohou v rozhodování a že si pro prodej nemovitosti zvolíte tu správnou cestu.
Za každým prodejem nemovitosti se totiž skrývá lidský příběh. A to je důvod, proč by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Ani prodávající, ani makléř.
Záleží mi na odvedení špičkové práce a na spokojenosti klienta. A dbám na své dobré jméno a pověst. Za mě pak hovoří reference spokojených klientů.
Pokud jste dočetli až sem, máte můj obdiv a děkuji Vám. Pokud Vás cokoliv dalšího zajímá, neváhejte mě kontaktovat. Rád se s Vámi sejdu u kávy.